środa, 28 grudnia 2022

Wiersz na miesiąc styczeń 2023

 

Dziadek

Autor: Bożena Pierga

Nic już nie poradzę na to,

że mojego taty tato,

zamiast ślęczeć nad gazetą,

lubi dla mnie być poetą

 

Składa wersy w zgrabne zwrotki

kolorowe jak stokrotki.

Dziadek puzzle też układa,

bajki pięknie opowiada.

 

Gdy idziemy przez park stary,

wokół same dziwy, czary.

Dziadek klucze ma do snów.

Brak na tego dziadka słów!

 

To z nim (chociaż jest niemłody!)

najwspanialsze mam przygody.

Zamiast bujać się w fotelu

(wzorem innych dziadków wielu),

buja ze mną wciąż w obłokach,

 

opowiada mi o smokach

i łasuchem jest nie lada –

razem ze mną dżem podjada.

Choć prawdziwy, nie baśniowy,

dziadek mój jest wyjątkowy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

PIOSENKA KWIECIEŃ 2024

 Piosenka lalkarza st. Jan Wilkowski, muz. tradycyina 1. Chodzi lalkarz światem, Serce w nim rogate Chodzi z wiatrem, z plucha, Z lalka za p...